Digitális Témahét 2025.

Idén a megküzdések témáját összevontam egy számomra is megküzdendő feladattal a minősítő vizsgámmal. Február hónap utolsó hetében volt a vizsga, de mi már egész hónapban, sőt az előtte lévő hónapokban is célul tűztük ki, hogy ezzel a feladattal megküzdünk, melyhez segítségül hívtuk a kis sárga minyonokat, a Bee-bot robotot és a digitális eszközök közül a nootbookot, bluetooth hangszórót. Bevallom ez a figura az egyik autista gyermek kedvence, de minyonos zenéket több autista gyermekem is szereti, főleg az ütemesebbeket. Ezért aztán a tevékenységeink minden alkalommel egy kihívást tartogattak a gyermekek számára. A gyermekek tudását  folyamatosan rendszerezzük óvodapedagógus, gyógypedagógus, pedagógiai asszisztens és dajka kollégáimmal és bővítjük a gyermekek tudását, változatos és játékos feladatok segítségével ismertetjük meg a gyermekeket a különböző IKT eszközök és programok használatával. A digitális eszközök használatával fejlesztjük a gyermekek gondolkodását, problémamegoldó képességét és a digitális eszközök célszerű használatára nevelünk. A projekt célja, hogy a megküzdjünk a napi feladatokkal és a napok számlálásával, a térképes kereséssel, az algoritmikus gondolkodást is fejlesztve, és a projekt végén dramatizálva elő tudjuk adni a mi kis mesénket a szakértők előtt. A projektben a Nyuszi csoport szerepel, akik autizmussal diagnosztizált gyermekek és nagyon lelkes kis óvodások.

Intézményi projektterv:

Pályázati videó (óvodai különdíj)